Tuesday, December 11, 2012

Bahagia....bila mereka bahagia

Assalammualaikum wbrt..

Dah 3 hari berlalu sejak usia pernikahan angah dan nazlan.. mereka dah pun terbang balik ke Sabah, memulakan hidup baru sebagai suami isteri..yg tinggal kini hanyalah bekas2 kenangan di rumah. Rumah kembali lenggang, semua dh berangkat pulang , Tinggal saya, suami dan ijat yg masih bercuti sekolah..

Baru pagi ini badan mula terasa sakit disana sini..so saya hanya relax sepanjang hari setelah menelan beberapa biji pil ..dipaksa tidor mata ni tapi tidak pandai pulak dia, jadi dari tidak buat ape2 saya mula menaip entry ni..

Rumah sudah seperti sediakala, hanya khemah masih berdiri teguh depan rumah. Tuan punya khemah  kata akan buka dlm beberapa hari ni..semalam dan hari ni x ada air ...kesian menantu baru saya..dah tengahari baru perasan paip air di meter ditutup oleh siape entah..walhal  selama ni ada air!


Sempat bergambar sebelum berlepas pulang ke Sabah

Tapi hati saya bahgia....bahagia bila melihat anak saya berbunga2 bahagia di hatinya..itulah angah yg telah selamat menjadi isteri kepada nazlan....pilihan hatinya...

Majlis pernikahan selamat berlangsung pd pagi Sabtu 8.12.2012 yg lalu., dgn sekali lafaz dan dinikahkan oleh suamiku sendiri--abah angah..Terimakasih suamiku kerna menyempurnakan majlis itu, kau membuat diri ini bangga dgnmu dan bahagia sekali.

Gambar2 pernikahan masih dlm simpanan jurugambar, yg ada di sini hanyalah dr handphone sendiri yg tidak berapa lengkap..Insyallah bila semua dah berada di simpanan, saya akan postkan semua detik2 terindah itu di sini.


Angah...sempat bergambar kira2 sejam sebelum bergelar isteri...
Ketka ini saya tidak boleh menatapnya lama2, menahan sebak di dada bila melihat dia begitu gembira dan cantik berpakaian pengantin, teringat kenangan bila sama2 memilih kain itu di kedai..didepan cermin sambil meletakkan helaian kain lace didadanya, terjerit2 dia memanggil saya utk bertanya..'umi yg ni cantik x?..yg ni macammane?...satu2 helaian itu di cubanya, di gayakan depan cermin..Bila melihat riak di muka saya berubah, .dia terkejut dan kata...umi nangis ke...angah lum kawin lg la..phehh..pilunya rasa hati saya , melihat anak yg membesar depan mata akan berkahwin dan menjadi milik orang lain.
Agaknya ini jugalah perasaan tiap ibu2 ye...dulu masa along mengayakan baju nikahnya,, saya masih boleh menyembunyikan perasaan di depannya,  mungkin jarak waktu tidak sampai setahun,  anak ke 2 disunting orang membuat perasaan saya tak keruan...

Tapi angah...umi bahagia kini, ..kau berada di sisi suami yg akan menyayangimu sentiasa, insyallah.






Dan tanpa umi sedari dan sangat2 bersyukur ialah..umi bukan kehilangan anak2 umi tp Allah anugerahi umi dgn 2 lagi anak..iaitu 2 anak lelaki ..

2 comments:

  1. Alahai kak.. sedihnya.. Nangis Ijan baca.. Naluri seorang Ibu.. Maaf la balik awal.. udin dan suami Ngantuk tak larat.. Tahniah Angah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...